هنگام حمله قلبی چه کنیم؟

حمله قلبی زمانی که جریان خون به قلب مسدود شود رخ می دهد که اغلب از چربی، کلسترول و دیگر مواد ، که به صورت یک پلاک در رگ است که تغذیه قلب (عروق کرونر) مسدود میکند . جریان خون می تواند توسط آسیب یا از بین بردن بخشی از عضله قلب قطع شود.

یک حمله قلبی، سکته قلبی نیز نامیده می شود، می تواند کشنده باشد، اما درمان به طور چشمگیری در طول سال ها باعث بهبود آن میشود. اگر شما فکر می کنید که ممکن است دچار حمله قلبی شده باشید تماس با ۱۱۵یا اورژانس پزشکی حیاتی است.

مشخصات حمله قلبی چیست؟

۱-درد شدید قفسه سینه که به پشت و بازو، فک و یا بالای شکم انتشار دارد.

۲-درد اغلب ماهیت فشاری دارد اما در برخی افراد احساس سوزش یا فشرده شدن قلب نیز وجود دارد.

۳-احساس تنگی نفس یا اشکال در نفس کشیدن

۴-تهوع و یا استفراغ

۵-تعریق سرد یا احساس سرما

۶-اضطراب

علایم حمله قلبی چیست؟

همه افرادی که حمله قلبی دارند علائم مشابه و یا همان شدت علائم ندارند . برخی از افراد درد خفیف دارند . دیگران درد شدید تری دارند. برخی از افراد هیچ نشانه ای ندارند، در حالی که برای دیگران، اولین نشانه ممکن است ایست ناگهانی قلبی باشد. با این حال، علائم و نشانه های شما بیشتر باشد، احتمال بیشتری برای حمله قلبی شما وجود دارد.

برخی حملات قلبی به طور ناگهانی رخ میدهند، اما بسیاری از مردم برای ساعت ها ، روزو یا از یک هفته قبل نشانه ها و علائم هشدار دهنده دارند. اولین علامت هشدار دهنده ممکن است عود درد قفسه سینه (آنژین) باشد که توسط فعالیت شروع شده و با استراحت بهبود می یابد. آنژین توسط یک کاهش موقتی جریان خون به قلب ایجاد می شود.

حمله قلبی از وضعیتی که در آن قلب شما به طور ناگهانی متوقف می شود (ایست ناگهانی قلبی ، رخ می دهد که زمانی که یک اختلال الکتریکی عمل پمپاژ قلب شما را مختل کرده و باعث می شود جریان خون به بقیه اندام های شما متوقف شود) متفاوت است. حمله قلبی می تواند باعث ارست قلبی شود، اما تنها عامل آن نیست.

علت حمله قلبی چیست؟

حمله قلبی زمانی رخ می دهد یک یا عروق کرونر بیشتری مسدود می شود. با گذشت زمان، عروق کرونر می تواند از تجمع مواد مختلف، از جمله کلسترول (تصلب شرایین) تنگ تر شود . این وضعیت، به عنوان بیماری عروق کرونر شناخته شده ، باعث حملات قلبی میشود.

در طول یک حمله قلبی، یکی از این پلاک ها می تواند پاره شده و کلسترول و دیگر مواد به جریان خون نشت پیدا کند . در محل پارگی لخته خون تشکیل میشود. اگر به اندازه کافی بزرگ باشد، لخته طور کامل می تواند جریان خون در طول عروق کرونری مسدود کند.

یکی دیگر از علل حمله قلبی اسپاسم شریان کرونری است که جریان خون به بخشی از عضله قلب متوقف میکند. استفاده از تنباکو و مواد مخدر، مانند کوکائین، می تواند علت اسپاسم های تهدید کننده حیات باشد. حمله قلبی می تواند به دلیل پارگی در عروق قلب (پاره شدگی خود به خودی عروق کرونر) رخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *